Porsche 911 SC | 3.2 Flat 6 | F-Body | Backdate naar 911 ST

€ 114.500,-
KM stand
125.223 km
Bouwjaar
1979
Verbruik
-
Energielabel
-
Garantie
-
641358sinds 14 jun. '22, 23:56

Wil je precies weten waar je instapt?

Vanaf €149 doet Occasionkeuring Nederland een complete auto-inspectie.

Deel via
of

Samenvatting

Merk & ModelPorsche PORSCHE
Bouwjaar1979
Uitvoering.
CarrosserieCoupé
KentekenL-806-XB
APK tot29 september 2023
BrandstofBenzine
KM stand125.223 km
TransmissieHandgeschakeld
Prijs€ 114.500,00
Motorinhoud3.2 liter
Vermogen231 pk
OnderhoudOnderhoudsboekje
Opties
  • Lederen bekleding
  • Lichtmetalen velgen
  • Sportpakket
  • Sportstoelen

Algemene kenmerken

Merk & ModelPorsche PORSCHE
Uitvoering.
CarrosserieCoupé
KentekenL-806-XB
TransmissieHandgeschakeld
BrandstofBenzine
KleurZilver of Grijs
Aantal stoelen4

Geschiedenis

APK tot29 september 2023
Aantal eigenaren tot en met nu1
Eigenaar sinds11 augustus 2021
Type laatste eigenaarPARTICULIER
Datum registratie Nederland11 augustus 2021
Import autoJa

Motor, prestaties en onderstel

Motorinhoud3.2 liter
Aantal cilinders6
Vermogen231 pk
TurboNee
LPG-g3Nee
AandrijvingOnbekend

Maten en gewicht

Wielbasis2.27 m
Leeg gewicht1.085 kg
Max. toelaatbaar gewicht1.500 kg

Beschrijving

Beste mede Porsche liefhebber,

Wegens de start van een nieuw 911 project bieden wij hierbij de volgende Porsche aan:

Porsche 911 SC, G-Body
VIN nummer: 9119301923
Bouwjaar: 1979
Backdate naar: F-Body ST, met passend interieur
Motor + bak: 3.2 flat six motor met matching 915, in oktober 2022 gereviseerde, versnellingsbak uit 1983
Aantal kilometers motor + bak: 125dkm
Aantal kilometers chassis: 195dkm
Vermogen: 231 pk
Gewicht: 1100kg

Foto’s zeggen vaak meer dan 1000 woorden. Maar toch is er veel over deze mooie Porsche te vertellen.

Zo begon deze origineel witte 911 SC 3.0 zijn leven in Italië met een mooie ducktail op zijn achterste. De tweede eigenaar was een liefhebber uit Zuid-Frankrijk. Deze heeft in 1999 voor wat meer voorwaartse kracht gekozen door het laten inbouwen van de huidige 3.2 flat six motor met matching 915 versnellingsbak. Het blok had bij inbouw aantoonbaar 50dkm gelopen. Uiteindelijk is de auto terecht gekomen bij een Franse voormalig navigator van het World Rally Car (WRC) aan de Franse kant van het meer van Genève. Hij is in 2014 professioneel begonnen met de ombouw naar de huidige vorm. De auto is “windows and doors out” gespoten in de chique VAG kleur "Urano Grau". Er is voor deze manier van spuiten gekozen omdat de carrosserie nog in een goede schadevrije en roestvrije staat was. Hiervan hebben wij foto’s. De ombouw is volledig gedocumenteerd en uitgevoerd met onder andere origineel stalen 930 turbo achterschermen, exclusieve nieuwe chromen raamlijsten, spiegels en roosters, eerste klas kwaliteit “longhood” motorkap en voorschermen van onder andere DMorris (Frankrijk), verbrede velgen in originele Fuchs look, Dansk uitlaat met weergaloos geluid en hele bergen extra's die de look compleet maken.

Deze vorige eigenaar had een collectie van meerdere Porsches. Voordat hij aan zijn nieuwe project mocht starten (911, 997 cabrio naar Targa), moest hij van zijn vrouw eerst een auto verkopen. Deze 911 was tussen zijn parels degene die door de jaren heen het minst buiten kwam. Hierdoor ging deze met pijn in zijn hart in de verkoop. De looks spreken voor zich. Deze hadden ons dan ook in eerste instantie naar Frankrijk getrokken om te gaan kijken. We werden niet teleurgesteld. De vormgeving van de auto in combinatie met de rijbeleving en het geluid zorgden ervoor dat we verliefd werden. Zo konden we haar dan ook niet laten staan en hebben we haar mee genomen naar Nederland.

In Nederland hebben we eerst de auto volledig technisch laten controleren. Aan de hand van deze check hebben we het nodige bijbehorende (preventief) onderhoud laten doen. Zo is in oktober 2022 de auto naar een specialist gegaan die de versnellingsbak helemaal gereviseerd heeft. De overige te verrichten werkzaamheden hielden verband met dat de auto al een tijd had stil gestaan voordat hij in de verkoop ging. Denk hierbij aan een servicebeurt, remschijven en blokken vervangen waar nodig, ruiten sproeiers, verlichting, richtingaanwijzer hendels, claxon, gangbaar maken van de sloten, schokbrekers test, uitlijnen, en nieuwe banden rondom (Avon semi slicks, nog geen 100km oud)

Daarna hebben we vooral aan het interieur het nodige veranderd. In het oog springt dan natuurlijk gelijk het prachtige klassieke houten Nardi stuur met matching pook knop. Maar ook de mooie “nieuwe oude” stoelen vallen direct op. Deze zijn professioneel bekleed met een combinatie van hoogwaardig bruin antiek leder met de originele Porsche “pepita” stof en retro chromen ventilatie ringen. Ook zijn er nieuwe deurkaarten met RS look lederen deursluiters, lederen deurontsluiters en een nieuw tapijt geplaatst. Verder is het dashboard opnieuw bekleed en hebben we een “underdash” van Rennline uit Amerika geplaatst waardoor ook het dashboard meer lijkt op zijn voorganger in het F-Model. Nieuwe originele zonnekleppen hebben de oude vervangen en het originele zwarte geperforeerde hemeltje is behouden. Hierdoor heeft het interieur een erg minimalistische maar chique uitstraling gekregen.

Zaterdag 4 juni hebben we deze auto opgehaald bij Detailing Centre Zeeland. Hier is hij van binnen en buiten, inclusief de motorruimte, gepoetst, gepolijst en in de was gezet. Diezelfde avond zijn de foto’s gemaakt voor deze advertentie. Een dag later tijdens het evenement Paddock Porsche op het circuit van Assen werden we blij verrast met de eerste plaats bij de Concours d’Elegance in de categorie “modified”.

Op dit ogenblik rijden we bij mooi weer de auto nog uit de garage voor een rondje Zeeuws landschap. Kilometers kunnen dus nog iets oplopen.

Heeft u interesse in deze auto dan horen wij dat graag. Met de auto komt een zeer uitgebreide map met rekeningen van onderdelen, onderhoud en overige documenten.

Vriendelijke groeten,

Bodhi Mulder
+31 6 28950947
Advertentienummer: m1853657956
Overige advertenties van Bodhi Mulder
Meer van Bodhi Mulder